Monday, January 3, 2011

Gosip panas: Jangan dicabar Sang Buaya, sebuah hikayat dahulu kala


Pada suatu waktu dahulu ada seorang tuan puteri. Kecantikan puteri itu memang la cantik hingga ramai dikalangan anak2 raja dan hulubalang2, serta rakyat jelata yg syok kat dia. Nak dijadik kan cerita, kerana ramai sgt yg tergilakan dia, si tuan puteri ini cuba mengetest2 power dgn membuat suatu pertandingan.

Pertandingan itu ialah pertandingan mencari manusia yg paling berani menyahut cabaran. Ramai la jugak yang mendaftarkan diri. Bila sampai dihari pertandingan, maka tukang sound istana merangkap jurucakap yg bertauliah mengumum kan soklan cabaran. Soklan itu berbunyik, " sesiapa yg berani memakai helmet didalam bas, segala permintaannya akan dikabulkan". Peh tak bleh blah giler cabaran itu. Semua peserta ternganga2 krn mereka tak tau apo itu menatang yg bernama helmet dan bas itu. Maklom la zaman itu helmet dan bas belom wujud lagi. Kalo keter kuda ada la. Seorang demi seorang menarik diri krn kepeningan yg amat melampau, Yer la mana la nak cari mender2 tu semua.

Last2 sampai pd giliran seorang putera raja. Putera raja ini adalah putera raja buaya. Siang hari menjadik orang dan malam hari menjadik buaya. Dengan selamberland nya putera buaya itu menyahut cabaran tuan puteri. Dia berkata pada sang puteri," Aduhai tuan puteri yg cantik jelita. Berikan hamba beberapa hari, nanti hamba akan send la video hamba buat seperti yg terkandung dalam syarat2 pertandingan menyahut cabaran itu".Tuan puteri mengangguk2 kan kepala seperti "pok kor angguk" sbg tanda paham (pok kor adalah sejenis mengkarung). Dalam hati puteri berkata, tak kan la mamat ni akan buat krn mana nk cari bas dan helmet pada masa itu.

Tanpa pengetahuan sapo2, sebenarnya putera buaya itu memiliki mesin perentas masa. Dengan menggunakan alat itu putera itu telah merentas masa datang ke tahun 2010. Tanpa membuang masa putera buaya itu terus melakukan apo yg disuruh oleh puteri dgn memakai helmet didalam bas, Siap di rakamkan lagi sbg persembahan bukti kepada sang puteri nanti.

Dipendekkan citer, putera buaya itu kembali semula ker zamannya dan mempersembahkan bukti itu. Apo lagi? Terkejut beruk la sang puteri krn tak sangka putera buaya itu sanggop buat apo cabaran itu.

Sekarang sang puteri itu sdg gelisah hinggakan bulu2 kakinya banyak yg gugur krn asyik memikirkan apo yg bakal dimintak oleh putera buaya itu. Kerana dia benjanji akan mengabulkan kan apo saja pemintaan sesiapa yg sanggop melakukan cabaran itu. Jadik nak tarik balik memang dh tak boleh krn penjanjian itu telah pon di gezekkan. Terlajak perahu boleh di gostan, ini terlajak kata, tanggong la padahnya.

Apo kah yg bakal dimintak oleh putera buaya itu? Adakah puteri mampu mengabulkan permintaan itu?

LU PIKIR LA SENDIRI !!!!!!

p/s: mcm real jer hikayat ini hahahaha

8 comments:

  1. mengkarung punyer kubi... hahaha igtkn pe laaa gosip hangat die... aduiii tipah tertipu aaaa

    ReplyDelete
  2. hanya org tertentu jer paham citer ini hahahaha!!! ini la dikatakn gosip menggunakan ayat berlapik!! huhuhu!!

    ReplyDelete
  3. dia minta ily jadilah isteriku .. tinggalkan kubi kambing tu sbb dia bau busuk..

    ReplyDelete
  4. woiiiiii!! apo lak babit kan awek aku dlm citer ni? wachaaa!! sepak kodok ke dalam longkang

    ReplyDelete
  5. jgn kate kubi puteri tu dah laa... hahahahah sbb dlm otak nie terfikir cerita nie mcm terbalik =)) huhuhu

    ReplyDelete
  6. erkkk...
    asal haku rase nk tegelak jer bace gosip neh?
    rase nk sule org pon ade,
    rase nk mkn pok kor goreng pon ade,
    rase nk bom kete myvi kubi pon ade,
    apekah yg harus dilakukan dahulu?
    miahahaha,
    kok ghe langgar mu wes!

    ReplyDelete
  7. erk? napo namo kubi pon ada dlm komen ciko ni wes?

    ReplyDelete

Gomo FM chat

untuk join chat mudah jer. Mula2 masuk kan nama korang, pehtu klik perkataan profile kt bawah kotak chat tu, peh tu masuk kan paswod yg korang mahu. Masuk kan 2 kali sbg confirm, dan pehtu terus jer login. Senang jer kan? hehehe!!

Followers